30.1.08

Xerrada sobre l'assetjament escolar

Tal i com va comentar Marta al post Pla Director per a la Millora de la Convivència Escolar i la seguretat Escolar, aquest dilluns va tindre lloc una xerrada als alumnes de 2n i 3 d'ESO, en la que el subinspector de la Policia Nacional Sr. Delgado va ser l'encarregat.
El tema tractat va ser el de l'assetjament escolar o bullying. Va començar definint-lo, per a passar a parlar a continuació de les conductes que presenten tant els assetjadors, com els assetjats, i els que en un moment donat miren cap a un altre costat mentre els companys sofreixen el problema ( en la major part de les ocasions per por a passar a ser aleshores els assetjats si intervenen defensant els assetjats).
Va ressaltar la importància de denunciar qualsevol acció d'aquest tipus, i va deixar clar que el pes de la llei caurà sobre tot aquell/a que pose en pràctica una conducta d'aquest tipus.
Sense entrar massa en detalls, a preguntes dels alumnes, va comentar que a Castelló s'han denunciat només uns pocs casos d'aquest tipus.
La conferència va acabar tocant breument el tema de les drogues també sobretot des del punt de vista de les sancions en que poden caure els menors d'edat en el cas que siguen sorpresos consumint-ne en la via pública en general, o en les proximitats del centre escolar.

Per últim, he de comentar que la xerrada va començar, en la meua opinió massa "tallant" per part del subinspector, crec que de manera predeterminada, com per a marcar distància entre l'autoritat i els alumnes, i a fet que la va crear, però tal vegada més entre nosaltres els professors que allí estàvem i ell mateix, que entre l'autoritat i els alumnes. Poc a poc la "tensió" va anar baixant d'intensitat, i els alumnes que al principi estaven un poc a "l'expectativa", van anar soltant-se, i al final van anar fent preguntes sobre els diferents punts que va anar esbrinant el subinspector.
A mena de conclusió final, diré que va ser positiva, però sense traure-li tot el partit que jo esperava d'ella.

No hay comentarios: